Jag ber en bön för dig.

Jag har en vän.
Idag skrev han till mig på msn, och berättade att han inte mådde så bra. När vi pratat en stund så gav han mig sitt nummer och sa att jag gärna fick höra av mig. Jag smsade direkt.

Jag tror på kärlek och omtanke.
Att inte smsa honom i det läget, hade jag tagit som en diss. Men jag gillar den här killen, jag tror att han har något gott i sig, trots att han säger motsatsen.
Jag tror att alla människor har ett val. Vill ni vara en dålig människa, eller vill ni vara en bra?
Jag tror på att ge en andra chans. Folk kan förbättra sig.



Jag ber en bön för dig och vet att Gud är med dig. Du vet också att jag finns här för dig, även fast vi inte känner varandra så jätteväl. Jag har hört mycket skitsnack om dig, jag vet dock inte vad jag ska tro. En del vet jag, en del vill jag inte veta, men jag tror att du kommer klara av det här. Du kommer kunna ta dig upp ur skiten. Du kommer fixa det. Ha kvar tron på allt runtomkring dig, så kommer du kunna erövra världen om du så vill.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0