Att bli äldre...

Denna helgen var det dags för det första konfirmandlägret. Och jag är helnöjd.
Konfirmanderna är såååå duktiga! De är nyfikna, kritiska och väldigt, väldigt goa. Ett helt otroligt trivsamt gäng!

Jag har haft superkul. Skulle åkt hem i lördags, men det var så ruskigt roligt så jag stannade hela lägret iallafall.
Och det är jag glad för.
Imorses kom de unga ledargänget in 7.30 sjungandes. Jag fick fina dikter och kramar och gos. Jag fyller idag 20 år. Ackackack... Gammal och gaggig minsann!

Det är något visst i att fylla år på läger med kyrkan. Inte nog med att jag för första gången hade mer än 50 personer som sjöng för mig till frukost, utan också att alla är så glada, trevliga och goa mot en. Kyrkan gör mig glad!

När jag kom hem vid 14 så fick jag en kram av min mor, mina systrar och min bror. En man som heter Gunnar hade ringt två gånger (han kommer alltid ihåg min födelsedag!) och mormor samt min andra broder hade ringt. Isabell (ÅH MIN ÄLSKADE ISABELL!) har äntligen kommit hem och vi hade så mycket prat att ta igen.
När Carolajn hade kommit hem från jobbet gick vi över till dem och de hade bakat kladdkaka och myst till det för mig. blir så glad. Mina älskade grannar. <3

Fick jättefina presenter, både av mina vänner och av min familj, men jag tycker inte att presenter är viktigast. Att bara få ha dem i närheten är helt underbart för min del.

18 gick jag hem för att pappa kom hem och vi skulle fira mig. Föräldrarna hade beställt smörgåstårta, den var supergod och vi hade jättetrevligt. Pappa hade köpt champagne och det var hur mysigt som helst. Min brors och äldsta av lillasyrrornas respektive var där och det var en väldigt fin samhörighet.

Mormor och broder ringer och får tillslut tag i mig. En kompis jag trodde glömt mig, ringde och grattade mig och gjorde min kväll.


Kort sagt, att fylla år, är ett oändligt äventyr. Och trots att jag är gammal och grå, är jag nu ett år äldre och väldigt, väldigt lycklig.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0