Så stor är Vår Gud!



Förstår ni, egentligen hur mycket i erat liv, som ni får av Gud? Han stöttar oss, Han hjälper oss, Han ser oss och Han hör oss. Han ger oss en möjlighet att göra saker och ting bättre.

Den senaste tiden har jag funderat mycket. Jag har sjungit, bett och pratat med andra kristna. Framförallt, har jag slutat svära. Jag har lagt av nästan helt med svärorden. Det är trots bara brist på ett bättre ordförråd..

Igår var det KU. (Kyrkans Ungdom). Vi sjöng lovsång i cirka en timme och bad därefter tillsammans. Sedan pratade vi. Om att leva för Jesus.
Tänk, om man skulle sälja allt man ägde, och bara ge sig av. Gå i Jesu fotspår.. Låta Herren leda oss rätt.

Jag blev riktigt sugen på att göra det. Och kommer göra det i framtiden. Jag pratade med en kompis igår, han sade att jag mer än gärna får åka ner till honom en helg. Bara släppa allt och dra liksom. Och det ska jag nog göra. Det vore otroligt skönt att bara få komma bort och slippa allt hemma på ön.

Skulle du kunna göra så?
Sälja allt du äger, allt du har och bara ge dig iväg och följa Jesus. Försöka hitta samma väg som han fann, upp till Herren Gud.


Jag vill göra det. Jag kommer göra det. Jag skall göra det.


Sälja allt och följa Herrens röst.


Släppa alla stereotypa drag och bara gå. "Låt Gud visa dig vägen."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0