Bönestund för mig själv.

Herre, tack för att du vill vara med mig. Tack för att du tar hand om mina nära och kära. Håll gärna ett extra vakande öga på min kära vän Marcela. Var med henne i hennes sorg och hjälp henne att finna ro när hon har sörjt klart.

Herre, jag är så glad att jag får chansen att ha med dig i mitt liv. Du är med mig i allt jag gör och hjälper mig igenom svårigheter och det är jag glad över. Bara du vet hur jag mår och vad jag tänker på och det är skönt att veta.

Herre, du har fått två nya änglar till ditt himmelrike. Ta hand om dem och ta hand om deras anhöriga och deras vänner så att de kan fortsätta leva sina liv, fast de har förlorat döttrar, syskon, vänner och klasskamrater.

Vår fader, du som är i himlen.
Låt ditt namn bli helgat.
Låt ditt rike komma.
Låt din vilja ske, på jorden så som i himlen.
Ge oss idag det bröd vi behöver.
Och förlåt oss våra skulder, liksom vi
har förlåtit dem som står i skuld till oss.
Och utsätt oss inte för prövning,
utan rädda oss från det onda.
Ditt är riket, din är makten och äran, i evighet.
Amen.


Kommentarer
Daniel

Fint.

2010-09-14 @ 11:19:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0