Förbannelse och fördärv...


Hej! Idag har jag vart o sjungt i kyrkokören för första gången. Gick förvånansvärt bra och var riktigt roligt!
Men det var inte de jag hade tänkt skriva om idag, utan jag hade tänkt skriva om en sak som fångade min blick när jag tog en metro tidigare imorse.. Eller flera saker, som gör mig väldigt, väldigt ledsen.

"Flera frågetecken i helikoptermålet."
"Nu växer muthärvan"
"Rattfull kvinna hänvisade till Hitler"
"51åring knäade tonårskille"
"Cirkus som upprör"
"Burka är inte viktigaste skolfrågan"
"Åtta år för knivdråpet i Nordstan"
"Personlig assistent åtalas för misshandel"
"Fyra MILJONER barn kunde ha räddats"
"Stor razzia mot svenska fildelare"

.... jag kan fortsätta i evighet. alla dessa grejjer, stod bara i EN enda tidning. Jag tycker det är sjukt.

jag har markerat vissa topics med fetstil, det var de som berörde mig mest.
Jag ska skriva tre inlägg om vardera topic imorn. Nu måste jag sova. ta er en tankeställare om vad median säger till er egentligen!

Och glöm inte att nämna andras fördärv i din bön till Gud. Du kan hjälpa andra om du bara vill!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0