Känna känslor..?

Jag har länge funderat på hur det fungerar, det här med känslor. Efter min senaste pojkvän har jag känt mig sårad, besviken och tom. Jag vill inget hellre än att ha ett bra förhållande, men jag träffar bara killar som är osäkra och otrogna och som därför inte vill det jag vill.
Jag funderar på varför det blir så. Jag tror knappast att jag går för snabbt ut, för jag försöker vara jättevarsam. Det kan ju helt enkelt vara så att jag inte träffat rätt ännu. Det kanske till och med är så att det inte är meningen att jag skall träffa någon överhuvudtaget. Vem vet?
Nu det senaste så har jag börjat prata med en. Han är jättefin, verkligen. Men jag är så rädd att jag inte skall få känslor för honom och därför behöver såra honom i slutändan. Det är det sista jag vill. Men jag känner ingenting. Jag vågar inte lita på honom, jag vågar inte vara med honom, de är knappt så jag vågar prata med honom! Jag tror att jag inte vågar riskera att få känslor. Men hur länge ska denna förvirring pågå? Jag måste ju kunna skaffa en partner förr eller senare..

Är det någon som har erfarenhet av dessa känslor så tar jag gärna emot förslag för hur man blir kvitt dem...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0