Mobbing sker även på Lärarprogrammet..

Jag läser för tillfället på Lärarprogrammet vid Göteborgs Universitet.
Det är något som är galet när vi, som utbildar oss till lärare är så stora mobbare som vi faktiskt är.
Det är vi som skall ge barnen en bra grund för hur man skall uppföra sig, ändå finns det såpass mycket mobbing i utbildningen.
Det är som vanligt med makt och hierarki. Vissa gör allt för att få visa sig 'starkare' och bättre än de andra. Det skrämmer mig lite att dessa människor inom snar framtid skall ut och lära dina ungar hur man skall bete sig. De kanske är dem som skall ha mina ungar i framtiden..

Den mobbingen som jag har råkat ut för anser jag vara av den värsta sorten.. Psykisk mobbing. De använder glåpord 'på skoj' tills du är nertryckt i botten. Är du inte stark nog är det bäst du byter utbildning. Byter alla 'offren' utbildning, vilka blir då kvar tillslut? Precis, De som mobbar. Det blir en ond cirkel som inte tar slut. Mobbarna blir lärare, lär barnen hur de borde bli, hur man ska leva och Vips! En ny mobbare är född. Barnen växer upp, börjar på lärarprogrammet. Några hoppar av. Resten klarar sig. Tack vare mobbingen. De växer upp till det man inte bör bli..

Mobbare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0