Du vet inte vad du har förrän du har förlorat det...

Det slog mig häromdagen, hur mycket man kan sakna.

Jag saknar dig, fast det var flera år sedan sist. Jag kan inte låta bli att undra, saknar du mig så som jag saknar dig? Är saknaden psykisk eller fysisk? För jag vet ju att vi inte skulle ha funkat i längden. Vi var för olika. Vi är för olika. Jag kan inte låta bli att fundera på det ändå. Tänk OM vi hade fortsatt. Vart hade vi stått idag? Tillsammans? Hade vi varit vänner? Pratat mer än vad vi gör?

Man kan fundera på det mycket. Man vet inte vad man har förrän man förlorar det.

Så är det ofta, att man inte ser sakerna för att dem är för nära. Som när du inte ser smöret när det står alldeles framför näsan på dig. Du ser inte godheten förrän du upplever att den inte finns längre.   



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0