Att våga stå emot.

Normer, värden, förtryck, fördomar, hat, ondska, alla dessa saker, motstå det med varje tum av ditt väsen.
Att vara bättre eller sämre än andra har ingen betydelse för mig, men att vara annorlunda från andra gör det.
Första gången jag hör denna Fronda, det är tänkvärda texter. Han uttrycker det han ser i vårt samhälle genom sin musik. Och vi genom våra ord och handlingar.
Som vi pratade om innan, gäller att inte vara falsk eller ha en dold agenda. Man ska ha en genuin intresse. Är väldigt social av mig, likt dig, gillar att sprida gläjde. Att se en leende, att värma någon som lider. Einstein sa en gång: "A person starts to live when he can live outside himself".
Känns att det finns oändligt mycket man kan prata med dig. Skulle gärna vilja träffa dig nån dag, hoppas du också vill det.[/QUOTE]

Förtryck, Fördomar, Hat, Ondska, alla dessa saker, motstå det med varje tum av ditt väsen.
Förtryck, Fördomar, Hat, Ondska, alla dessa saker, motstå det med varje tum av ditt väsen.
Normer, Värden,
Förtryck, Fördomar, Hat, Ondska.
Alla dessa saker, motstå det med varje tum av ditt väsen.

Man måste i dagens samhälle vara antingen eller. Du behöver vara antingen en Varg eller Ett får. Du kan inte vara både och. Men, om jag vill vara en vegetarisk varg? Får jag inte det då?
Varför är det alltid så mycket antingen eller? Var sann mot dig själv och mot andra, ha Inte en dold agenda.
"A person starts to live when he can live outside himself".
Albert Einstein


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0