Jag bara irriterar, irriterar, irriterar folk.


Folk som känner mig vet att Fronda är en stor idol för mig. Lyssnar man på hans texter inser en ganska fort att han är smart och har väldigt vettiga åsikter. 
Denna låten är en av mina favoriter. Inte minst för att texten är rolig, utan också för att den är sann. Vem älskar inte att irritera folk? Jag vet att jag gör det iallafall.
När jag lyssnar på denna låten på bussen eller dylikt funderar jag på hur folk skulle reagera om jag gjorde något av det som han sjunger/rapar om.

"Bygger kö vid toaletten trots att den är ledig,
käkar varmkorv i din klädaffär och jag spottar snus på golvet, vem är ägarn här?
Irriterar grannen med ett stön som skär och jag frågar folk på stan vilket kön dem är.
Drar in snor som du hör att jag sväljer och lägger eko på allt det du säger.
Häftar papper på mitten och piper när jag backar.
När hissen är som fullast, tryck in alla hissknappar.."


Trycka in alla hissknappar när hissen är full är jag sugen på att testa. det hade varit lite roligt.. Men ja, jag håller mig till att skicka kedjebrev. Oj, jag menar, skickar brev med kedjor...

Jag diskuterade irritation med en bekant. Han berättade att han ses som väldigt irriterande då han har svårt att sitta still när folk pratar med honom. Då kom vi in på hur roligt det är att irritera folk. Kanske är vi lite sadistiska?
Men det är roligt att irritera folk. Särskilt om de störs sig på det! :-) Mer irritation till folket!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0