Makten över livet.

En makt som alltid kan utvecklas, som kan alltid bli bättre. Som jag sagt innan, så har vi alla problem. Jag har lyckats uppnå så mycket makt över mig själv, att jag kan leva med mina problem. Kan använda energi på att hjälpa andra, mina vänner, min familj och dig. Tolerans är när du kan leva med dina problem. Svaghet är friktion, du kan antingen låta det försvaga dig själv eller driva dig att bli starkare.
Förresten, tycker inte att du är galen. Du likt alla andra människor, vill bara uttrycka dig. Det är dock bara få människor som får det privilegiet. Våra samtal har gett dig den möjligheten. Förstå att du kommer aldrig att behöva gömma dig från mig, du behöver aldrig skämmas. Du är aldrig ensam med mig.
Och dö ska vi inte heller göra någon tid snart, vi har mycket att uträtta. Mycket att lära oss. Mycket att uttrycka.[/QUOTE]Jag är
Jag är rädd för att leva, men jag är ännu mer rädd för att dö. Jag tror det handlar om kontroll. Om jag skulle ta livet av mig, vet jag hur det går till. (Om jag inte misslyckas med det förstås.) Om bussen skulle krocka och jag skulle dö på grund av det, så kanske jag inte är helt nöjd med livet. Jag kanske inte har hunnit göra de sakerna jag vill göra och jag kanske inte är "Färdig" med levandet.

Men på det stora hela kanske det handlar om makt.
En makt som alltid kan utvecklas, som alltid kan bli bättre. Man behöver Tolerans. Denna toleransen är när man kan leva med sina problem. Svaghet är en konflikt. Man kan låta det försvaga en eller så kan man låta det driva en till att bli starkare!
Men, vi ska inte dö ännu. Det finns för mycket att uträtta. För mycket att lära. För mycket att uttrycka. För mycket att uppleva.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0