Universitetens under...

Fick nyss världens mest ångest-framkallande brev tror jag. När man går på högskolan skall man skriva en så kallad "C-uppsats" den sista terminen. Jag och en kompis har bestämt oss för att försöka åka utomlands och skriva. Nu skickade de ett brev till mig om att universitetet har bytt plats på mitt examensarbete som egentligen skall skrivas Hösten 2013, till Våren 2013. Detta betyder att jag inte hinner söka stipendium till utomlands-uppsats och jag och kompisen läser examensarbetet under olika terminer vilket gör att vi inte kan skriva ihop. Efter 3 arga mail och ett lugnande samtal böt studievägledaren dock tillbaka mig till 'rätt' termin, så ordningen är återställd. Men det var nära att besvikelsen rann över för mig.
Jag sitter med en jätterolig rapport för tillfället. Har suttit ute och skrivit i 2 timmar, det blev för varmt för datorn i solen så jag flyttade in en stund och nu har jag 'bara' diskussionen kvar. Vet inte var jag ska börja, i huvudet snurrar läroplan, uppgiften, utvecklingspedagogik, att härma andra och APA-manualen runt, runt, så kanske är det ett tecken på att jag skall fortsätta i helgen med denna uppgift.

Ta vara på solen lite nu istället kanske...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0