Jag vill inte vara ensam..

Jag fick tips om att blogga och genom kommentarerna se lite vilka man borde ha kontakt med.
Jag känner ju då att jag inte mår så bra, innerst inne, som jag utåt sett vill tro att jag gör. Jag tvivlar ofta, hur hittar man tron utan tvivel? Jag vill leva med och för Gud, men jag får så många problem så det är svårt.
Att våga är en grej jag funderar på, ofta. Hur mycket skall man våga offra? Hur mycket skall man våga lämna bakom sig? Hur mycket av ryggsäcken behöver man berätta för en ny person man lär känna?
Jag inser att jag har mycket att arbeta på och med, men jag vill inte vara ensam om det. Hjälp mig att komma upp ur hålet, Herre var med mig.
Jag känner att jag inte mår så bra, innerst inne, som jag utåt sett vill tro att jag gör. Jag tvivlar ofta, hur hittar man tron utan tvivel? Jag vill leva med och för Gud, men jag får så många problem så det är svårt.

Att våga är en grej jag funderar på, ofta. Hur mycket skall man våga offra? Hur mycket skall man våga lämna bakom sig? Hur mycket av ryggsäcken behöver man berätta för en ny person man lär känna?
Jag inser att jag har mycket att arbeta på och med, men jag vill inte vara ensam om det.
Hjälp mig att komma upp ur hålet, Herre var med mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0