Så länge jag lever.



Jag är svag, men ändå stark.
Arm och fattig, ändå rik.
Jag var blind, men nu jag ser, allt som du gjort, allt som du ger.



Låten ovan är min favoritlåt. Texten under är en låt, som jag har känt mig som väldigt mycket, denna helgen.

Egentligen borde jag skriva om allt som har hänt i sommar. Så ni vet vad jag snackar om liksom. Men denna helgen, har jag upplevt.. Sorg, Glädje, Lycka och Gemenskap.

Denna helgen har jag varit på Ledarläger.
Kärt barn har många namn, Vi "Unga ledare" (för konfirmanderna) får gå en kurs. Detta var denna helgen. Först hade jag inte alls lust med det. Men jag åkte iallafall. Dels för att Min Isobell åkte med.
Idag, när helgen är slut, ångrar jag inte en sekund att jag åkte.

På Fredagen, kom vi till Ödsmål runt 17-tiden. Jag träffade alla goa från förra lägret. De jag hade så otroligt roligt med.
jag träffade alla nya som ville bli ledare. Och dem är så himla söta, goa och snälla. jag har så otroligt roligt ihop med dem. Fast de visste jag inte på fredagen.

På kvällen (vi hoppar över lektionerna..) så borstar vi tänderna och sitter några utanför toaletten och pratar gamla minnen. Vi somnar sent och vaknar tidigt, men det är ett läger (!) sånt hör till..

På Lördagen delar vi upp oss i två grupper. De gamla i grupp nummer 2, de nya (och jag) i grupp nummer 1*.
Grupp nummer 1 har en kreativ lektion. Vi ska måla. Vi får varsitt bibelord, som vi ska måla de vi ser framför oss med. Jag får bibelordet "När han blev korsfäst var han svag, men han lever genom Guds kraft. Vi är också svaga med honom, men vi skall leva tillsammans med honom genom Guds kraft, som ni skall få känna." (2 kor. 13:4)
och börjar måla. Tillslut blir jag klar. Och är nöjd. Väldigt nöjd. Tavlan visade precis, det jag ville ha visat.



Under maten stortrivs jag. Under lektionerna stortrivs jag. På fritiden, stortrivs jag. Jag älskar det här. Att kunna vara mig själv, utan att skämmas, är en lättnad för mig. Jag trivs med dessa människor, som jag kan ha kul med.

På Söndagen, hände dock sorgen.
Jag blev väckt
mitt i natten av att någon drog ut luften ur en annan tjejs luftmadrass, hon har en sån automatisk uppblåsare som hon sätter på... som låter... Jag somnar om ganska fort, men mår hemskt när jag vaknar. Huvudvärk och förkyld. Men det ska inte stoppa min dag. Frukosten var underbar (bättre än hotellfrukost!) och folket är helt fantastiskt som ni vet. Vi går på Gudstjänst, jag tar emot nattvarden och jag mår bra. Efter lunchen, skall grupp 1 (vi) åka till ett ställe som heter Pelikanen. Vad är det? kanske ni tänker nu.. Vi tänkte samma..

Vi kommer dit och får reda på att Pelikanen och Livbojen är en verksamhet som jobbar med barn och ungdomar som har det tufft hemma. Missbrukande eller psykiskt sjuka föräldrar till exempel. Vi får se en film, där en man slår sin hustru och där sonen i familjen mår dåligt av detta. Inte ett enda öga var torrt efter denna filmen. Vi blev så otroligt berörda..
Jag och Isabell var nedstämda ett långt tag efter att vi kommit tillbaka till lägret. Vi var ganska tysta och funderade över det vi sett och hört. (Vi diskuterar detta för oss själva senare, men det är en sak mellan oss..) Vi blev djupt berörda.

Ni kanske inte förstår, men sånt här är en sak som jag brinner för. Jag HATAR våld, missbruk och speciellt, om barnen far illa. jag blir så arg, ledsen och.. frustrerad. Jag skulle vilja göra så mycket... Och om några år, kanske jag kan hjälpa dessa barn som mår så dåligt. Jag hoppas och tror det iallafall.

Under lägret har vi också sjungit. Jag älskar att sjunga.


Och Herren Gud, har blivit en tro som jag vill leva med. Jag vill ha Han i mitt liv, för jag mår bra tillsammans med Honom. Just nu, vet jag inte om jag hade klarat mig om jag inte hade trott på det jag tror på. För jag hade varit en så pass svag individ. Men nu vet jag, att jag lever, jag lever för att älska.




*Komplicerat, jag har gått halva del 1 kursen med de gamla gänget,
nu var jag tvungen att gå den andra halvan med de nya,
nästa kurs kommer jag gå sista delen av kurs 2 med gamla gänget
och hösten därpå med de nya gänget igen..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0