Att våga tvivla.

Jag är troende. Men även jag tvivlar ibland. Jag har inte världens starkaste tro, även om jag faktiskt har viljan till att tro. När jag var utan tro; - utan tro på livet, utan tro på Gud, utan tro på människor-, så var jag tom. När jag således hittade tron igen så växte den sig starkare. Så behövs det också tvivel, för att känna hur mycket tro det finns när den väl finns där.
Glöm inte att utan tro, finns det ingenting. Man måste tro på det man gör, annars funkar det inte att genomföra. Så behöver man också Gud, för att klara av att tro, för att Våga tvivla. Gud ger oss det, ett val. Vi får lov att tvivla i tuffa tider, för när tvivlena är inte finns längre så växer sig också tron större.

Tron är större än livet, alla dagar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0