Favorit!



"Sedan talade Jesus till dem och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus."
Fariseerna sade då: "Du vittnar om dig själv, ditt vittnesbörd är inte giltigt."
Jesus svarade: "Även om jag vittnar om mig själv är mitt vittnesbörd giltigt. Jag vet varifrån jag kommer och vart jag går. Men ni vet inte varifrån jag kommer eller vart jag går. Ni dömer på människovis, jag dömer ingen. Om jag ändå dömer är min dom riktig, eftersom jag inte är ensam; Han som har sänt mig är med mig. Och i er egen lag står det att vad två vittnar är giltigt. Jag vittnar om mig själv, och om mig vittnar också Fadern som har sänt mig."

Johannesevangeliet 8:12-19

Det understrykna är en sån grymt cool mening. Jag vet varifrån jag kommer och vart jag går. NI vet INTE varifrån jag kommer eller vart jag (ska) gå. Ni dömer på människovis, jag dömer ingen.

Med människovis tänker jag att man dömer på ett egoistiskt vis. Man dömer det som man anser vara bäst för en själv. Sedan att ha Jesus som Världens ljus och att man inte behöver vandra i mörkret tycker jag är helt fantastiskt. Jag älskar att få ta del av Livets ljus. Det ljus som Jesus ger mig och den tron och det hoppet som Han ger. Underbart skön känsla.


Jag tackar Dig för ljuset!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0