Fotspår i sanden...

En natt drömde jag att jag vandrade längs en strand tillsammans med Gud.
Många scener från mitt liv blixtrade förbi på himlen, och till varje scen såg jag fotspår i sanden. Ibland fanns där två par, ibland bara ett. Detta plågade mig eftersom jag vid de svåra stunderna i livet, när jag plågades, sörjde eller var bedrövad, bara kunde se ett par fotspår.
Då sade jag till Gud:
'Herre, du lovade mig att om jag följde dig så skulle du alltid gå vid min sida. Men jag har sett att det bara finns ett par fotspår i sanden vid mina svåraste stunder. Varför övergav du mig när jag behövde dig som mest?'
Gud svarade:
'De gånger då du bara ser ett par fotspår, mitt barn, - då bar jag dig.'

Gud säger själv i Bibeln såhär:
"Jag skall aldrig svika dig, aldrig överge dig." (Hebreerbrevet, kapitel 13 och vers 5 i Nya Testamentet)

Att leva sitt liv tillsammans med Gud, garanterar inte ett enkelt liv, men Gud själv lovar att gå med och vill vara med och bära våra bördor om vi tillåter Honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0