Jag har fångat en ängel...

Jag har ju berättat om ängeln som drastiskt kom in i mitt liv.
Några veckor senare är den fortfarande kvar hos mig. Vi pratade i telefon runt fyra timmar igår. Vi pratar om allt, från vädret till världen. Det är fint, för det känns verkligen som om han förstår mig. Han vet ALLT om mig, inga undantag. Han har fått höra allting och han står fortfarande kvar vid min sida. Han ger mig glädje och hopp om mänskligheten. Han är omtänksam och det känns som om han bryr sig om mig, på riktigt.

Det är som om jag har fått en ny bästa vän. Ingen som ersätter I, men en som kan finnas där när hon inte kan. Jag måste få leva i denna tiden lite. Tid av sms var tionde minut, långa och intressanta samtal och många, fina mail. Vi vet inte vart den andra bor, inte heller mer än förnamnen. Och det gör det hela lite mer änglalikt.

Så jag lever, men jag tar vara på tiden med ett lån av en ängel.

"Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag."



Kommentarer
Gaymasen

Sv: Hm vad konstigt, vet inte varför det är så. Är det reklam? Har du Ad Block som filtrerar bort onödig reklam? För det kan funka isåfall.. :))

2012-06-13 @ 14:35:58
URL: http://gaymasen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0