ett sug efter ett samtal med Gud..



Jag skrev precis klart en hemtenta som jag suttit och filat på hela dagen. Jag har präglats av feber, migrän och halsont och nu är jag äntligen klar. Det känns så skönt, men samtidigt känner jag mig tom.
Jag känner mig fri, samtidigt som jag känner mig ledsen.
Den senaste veckans sjukdom och uppgifter har inneburit att jag inte har hunnit samtala med Gud på det sättet jag brukar göra. Jag brukar försöka be, iallafall en kort bön varje kväll, det har jag inte alls hunnit som jag har velat. Det handlar kanske om att prioritera tiden och sånt där, men jag har helt enkelt inte ens hunnit tänka på saken. Flera gånger i min upptagna vecka har jag sneglat och pillat på min frälsarkrans, men inte kommit någon vart.

För att fira att jag är klar med min tenta för denna kursen skall jag släcka alla ljus, tända mitt dopljus och sätta mig i samtal med Gud. Vara för mig själv, sjunga lovsång och öppna mig för Han som lyssnar.


Det behöver jag just nu. Någon som lyssnar..


Oerhört bra bild förövrigt. Är det något särskilt som ni har gjort denna veckan?


Kommentarer
Mattias

Grym blogg

2010-11-03 @ 11:23:54
URL: http://rehnmarkm.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0