Besvikelse.


Ännu en gång, ligger man här och blir deppig. Vill bara supa bort hela livet och dra härifrån.
Jag råkade komma in på min gamla bilddagbok. Det var säkert över ett år jag var inne där sist..
Jag "råkade" kolla igenom gamla bilder. Gamla minnen.. Jag hittade bilder på mitt ex. Texter från min "deprimerade" tid. När jag såg bilder på mitt ex, fick jag ont i magen. Någon stack in en kniv, men inte nog med det, den skulle runt ett par varv också..

Varför blir jag så plågad av allt förgånget? Jag saknar alla mina gamla kompisar. Men vi växte ifrån varandra, det är bara att inse det.. Jag lever inte i nuet, det måste jag verkligen skärpa mig med.


Jag måste leva i nuet och strunta i dåtiden och framtiden. Det är nuet som gäller!
Jag förstår bara inte hur man lever i nuet. Hjälp?


Kommentarer
Anonym

Du lever i nuet när du inte tänker, du bara är:) Eftersom tankarna handlar om saker som har hänt eller ska hända, det hör till dåtid och framtid. När man inte tänker längre är man fri från tiden, och när tid inte existerar lever man i nuet,för egentligen, är allt som finns nuet^^

2010-10-13 @ 18:13:28
D.Dede

Har funderat på att göra det och kommer nog lägga ut en sån bild ja!



Kärlek

/ - D.

2010-10-15 @ 14:26:55
URL: http://dedeprivat.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0