Vad är ett leende? Del 1

http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=5499844


Jag älskar delfiner. Det är mitt favoritdjur och jag har en tatuering som "symbol" för det. Det jag vill komma fram till är att, delfinens leende, är naturens största misstag.


Att delfinerna alltid är glada, är nästan omöjligt.
Är du en människa som alltid är glad, grattis till dig.
Är du en människa som lever i fångenskap och måste underhålla en stor publik varje dag som fortfarande är glad hela tiden, återigen, grattis till dig.
För det är omöjligt.


De här delfinerna, lever i delfinarium.


De här delfinerna, lever i frihet.

När jag var på Kolmården och kollade på delfinshowen, var det en delfin som simmade förbi och la sig på kanten. Jag kollade in i dennes ögon och tyckte mig se sorg. Den såg inte lycklig ut. Den hade ingen glimt i ögat, som en delfin som älskar att leka och busa borde ha. Jag blev själv ledsen för dessa underbara djurs skull.

Delfiner är de smartaste djuret vi har på våran jord.
Ta ställning HÄR.


För övrigt var det inte detta jag tänkte skriva om, men hinner inte skriva mer, utan de får bli en fortsättning någon annan dag..




Delfinerna skall leva i frihet, de är så de är skapta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0