Att ha en kristen tro..

När jag tänker tillbaka på min tro, så undrar jag ibland om jag verkligen har slutat tro de gånger jag trott att jag har gjort det.
För att klara av att leva, måste man tro. Man måste inte tro på Gud. Men man måste tro på något.
Jag tror att jag i mina ungdomsår, när jag slutade tro på Gud, så tvivlade jag så starkt på att Han fanns med mig. Men jag slutade aldrig tro på livet, Jag slutade aldrig tro på mig själv.

Hade jag slutat tro på mig själv hade antagligen hoppet varit ute. Vem är jag att fortsätta leva, när det enda jag tror på är Döden och dess bevåg?

Jag är glad att jag har en kristen tro. Gud ger mig så mycket hopp om livet och Han ger mig så mycket lust till att leva. Jag vill uppleva allting som jag borde göra.
Herren Gud ger mig ett tomt blad som jag skall fylla med min framtid. Han har valt en väg till mig, hamnar jag i en återvändsgränd så leder Han mig fram till vägen igen.
Jag är så tacksam att Du finns med mig.


(Kyrka i Tetbury, England..)

Tack för att Du är så omtänksam.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0