Du är vacker som du är...

Jag känner mig så otacksam till livet, som om jag inte förtjänar att få leva det livet jag lever när det finns de som har det så mycket värre. Vem är jag att klaga egentligen?
Jag håller på att gå in i väggen, inte av stress, utan av mina känslor. Det blir en slags stress för att allt jag känner ryms inte i min kropp. Jag vet inte vad jag ska göra. 

När jag inte vågar lita på någon så försvinner också tilliten till vänner. Jag håller mig helst i bakgrunden. Och säger man inte ifrån, så blir man bortglömd. Jag vet så väl om det, men ändå vet jag inte hur jag ska bryta isen.

Jag är rädd för precis allting. Jag är rädd för att bli sårad, rädd för stora folkmassor, rädd för att bli ensam kvar och rädd för att aldrig få det liv jag drömmer om.
Jag kan inte låta bli att undra, vilka som skulle bry sig om jag försvann. Vilka skulle minnas vilka kläder jag hade på mig vid försvinnandet? Vilka skulle leta? Vilka skulle ens märka att jag var borta?

Samhället idag är så ytligt och det gör mig ledsen, Man duger aldrig, vad man än tar sig till.
Jag vill verkligen hitta något meningsfullt i livet.

Min fråga:
Är det någon som vet vad meningen med livet är? Som har hittat den?
Vad finns det mer? Varför går så många runt och mår dåligt när livet kan vara så fantastiskt underbart ibland? Varför är det såhär?
Hur kommer man ut ur den onda cirkeln?

"Du är vacker som du är, du måste vara som du var.
Det är knappast fel på dig, det är fel hur världen är idag.
Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra,
för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar."
Sebastian Fronda



Kommentarer
D.Dede

Tack så mycket gumz! Det betyder jättemycket!



Kärlek, Lots of Love

Truly Yours,

D.

2012-05-14 @ 21:09:08
URL: http://dedeprivat.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0