Känn dig inte ensam.

Känn dig inte ensam, det finns alltid någon som hör dig.
När ingen annan lyssnar, så gör iallafall Gud det.
När ingen annan ser, så gör iallafall Gud det.
När ingen annan går bredvid dig, så har du iallafall alltid Gud med dig.

Glöm aldrig det. Herren är med oss i alla dagar, i vått och torrt. Genom eld och vatten. Han är alltid med oss, fast det inte alltid märks.


Jag var i kyrkan igår. Konfirmanderna hade genrep inför konfirmationen imorgon. När de är fega och inte vågar sjunga ut blir jag lite matt. Det låter så mycket bättre om de vågar ta i. Men, en tävling är bra. Jag och en annan sjöng emot dem. Vi sjöng tillsammans högre, än vad 24 personer gjorde. Det fick dem att höja sig och tillslut vågade de ta i, även utan våra röster.
När jag kom hem, kände jag en sådan skön känsla. Gud är god mot mig.
Jag sjöng resten av dagen också. Jag älskar att sjunga, det får mig att få ut lite känslor och få in nya, glada känslor.
Tack Herre, för din godhet. Jag vill sjunga om dig förevigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0