Lagom är för lite!

säger "Lagom är bäst", men jag misstycker.
"För de säger 'Lagom är bäst', men jag misstycker.
Lagom är en tillflykt för att det första intrycket,
ska vara propert och bra, jag säger 'tråkigt och lamt', för det var någon som sa att det är så det skall va."

Som ni vet så funderar jag mycket på saker och ting. Just detta uttrycket, "Lagom är bäst" är en sådan sak jag funderat mycket kring. Är det verkligen bäst? För oss som är lite, lite mer än bara lagom då?
Det första intrycket är ju det som lägger grund för resten av relationen. Och precis som RMK rapar i låten så är det för att första intrycket skall vara propert och bra. Och visst, det kan jag förstå. MEN, är det inte roligare, mer unikt och bättre, att vara sig själv, även om man inte är lagom? Blir det inte mer spännande att fortsätta träffa den personen då? Det tycker nog jag iallafall.

"Lagom är för lite så jag satsade stort!"

Lagom är en tillflykt för att det första intrycket
ska vara propert och bra, jag säger tråkigt och lamt för det var någon som sa att det är så det skall va.För de säger "Lagom är bäst", men jag misstycker. Lagom är en tillflykt för att det första intrycke


Kommentarer
Jasmine

Jag tycker att det är så roligt att du är igång med bloggandet igen. <3



Svar: Tihi, tack kära du. Ringen hittade jag på Gina Tricot - på rean; jag betalade bara 25 kronor för den. Jag tycker absolut att du ska köpa dig en likadan. :)



Jag hade det fint i Stockholm, tack för omtanken.

Jag träffar dig gärna snart igen. att ha med dig på Picknick-festivalen skulle vara himla roligt. Hoppas att du kan få ihop allt under den hektiska dagen. <3



Kram

2012-05-19 @ 23:24:55
URL: http://rosanatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0