Om livet var en sång...

"Men nu när jag vaknar så öppnar jag ögonen, försöker kompromissa så alla drömmar är överens.
Sanningen kanske är att jag blivit en tvivlare, men faktum är att livet går vidare.

Jag klättrade uppåt, sakta men säkert och har nu lärt mig att uppskatta världen.
Försöker säga saker som är värda att berätta från egen erfarenhet, har lärt mig en läxa.

Ta vara på kärleken och stunden som vi delar, lev dag för dag, gör det inte komplicerat.
Jag kunde förneka, blunda för det hela, men livet är bara dessa sekunder som passerar

Men nu när jag vaknar så öppnar jag ögonen, försöker kompromissa så alla drömmar är överens.
Jag har sett mörkret, vandrat i dödens dal,
och allt på grund av att mina tankar fick övertag

Så nästa gång du ser mig, släng upp en hand, bara le för mig och jag känner mig varm.
Säger du mitt namn så blickar vi åt samma håll, vi kan vandra långt, bara börja på en annan sång.

En sanningens ord, var glad åt de du har.
Låt ditt hjärta leda vägen för varje steg du tar, lär dig följa din känsla, lär dig följa ditt hjärta.
Se det goda i allt, och inte döma nån människa.


Om livet var en sång...
Skulle jag sjunga hela tiden, bara flumma genom livet och du och jag, vi skulle kunna alla melodier"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0