Trygghet..




Trygghet är en av de viktigaste sakerna man kan få i livet. Jag har vart i en tid, där jag var beredd att offra livet för tryggheten. När det har gått så långt så är det väldigt svårt att finna trygghet igen. Man hamnar i en ond cirkel, runt, runt. Om och om igen i samma ondska. Samma otrygghet.

Vad lever du för liv? Det du vill leva, eller det du är trygg i? För på något sätt kan jag ändå känna, att det man vill leva tillslut blir en trygghet. Men jag har inte kommit ända fram ännu. Det kommer, det är jag säker på. Men just nu, är det otryggt.
Om du ser en människa som mår dåligt, hjälper du denne eller fortsätter du leva i din vardag?
Vi människor måste lära oss att tänka utanför boxen. Att våga tänka längre än sig själv. Om man hjälper någon som mår dåligt, kommer man få mer mening i livet.
Hela livet är ett sökande efter någonting mer, Någonting bättre.
Och tillslut så kommer den.
"Den som lever får se." Om du hittar de, så kommer också tryggheten.

"How you gonna love?
How you gonna feel?
How you gonna live your life,
Like the dream you have is real?
And If you lost your way,
I will keep you safe.
Well open up all the world inside,
So you come alive tonight.
I will keep you safe."



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0