Förvirring och hjälpsamhet.

Idag har varit en mycket förvirrad dag. Jag och en klasskompis köpte kaffe på Espresso House, de som står i kassan blir jätteförvirrade och får göra om kunden innan oss, dennes kaffe fyra gånger. Ingen nöd gick på oss, men tråkigt för dem att de missuppfattade varandra så.

På vägen hem kilar jag in på Västtrafik-infon för att fråga hur mycket jag behöver fylla på min kontoladdning om jag skall resa 4 gånger. En kvinna försöker komma in i Västtrafiks bås, för att få kontakt med kvinnan som skall hjälpa mig. Den förvirrade kvinnan förstår inte vart hennes buss står. Jag frågar vilken hon skall åka med, "Orange till Mölndal." Jag visar henne vart på tavlan det står och erbjuder mig att följa henne då jag ändå skall åt samma håll för att komma till min buss. Hon säger "Men varför står det ORAN? Och Frölunda Torg? Jag ska ju till Mölndal!"
"Jo," sa jag. "Bussen går till Frölunda Torg, VIA Mölndal, de står här bredvid. Hela 'Orange' får inte plats, därför är det förkortat" Och visade henne. Hon frågar vart jag ser vilken hållplats den kommer till och jag visar detta också. Jag följer henne och hon tackar så mycket för hjälpen.

Jag blev glad av att hjälpa denna kvinnan. Jag riktigt såg hur glad hon blev. Så visst, blir man gladare om man är hjälpsam här i livet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0