"I belive in music the way some people believe in fairy tales."


August Rush.
Min favoritfilm sedan några år tillbaka. Den handlar om en pojke, som är bortadopterad till ett barnhem. Men han hör i musiken, att hans föräldrar finns och att dessa vill ha tillbaka honom. Så han ger sig ut i New York City för att följa musiken och hitta sitt riktiga hem. En film om tro, hopp och om hur viktigt det är att öppna sitt hjärta.

Jag får rysningar av denna film. Den är fantastisk. Jag har sett den över 10 gånger, många repliker kan jag utantill. Den är fortfarande lika bra. Lika fantastisk. Lika underbar. Precis samma känsla som när jag såg den första gången, med kass kvalité och dåligt ljud. Jag älskar den helt enkelt.
(Det var denna jag fick hem. Se inlägget nedan eller klicka HÄR)




"The music is all around us. All you have to do, is listen."



Kommentarer
Gaymasen

Tack för tipset! Den ska jag se. :D

2012-05-19 @ 16:23:58
URL: http://gaymasen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dusomartorstig

Detta är en annan sida av mig, en som jag hittat på senare tid. Min kristna sida. Om min tro på Gud, varför, hur och när. Läs med en nypa salt men ändå med andakt.

RSS 2.0